BUSINESS EDU

Jak przyciągnąć potencjalnych klientów poprzez content marketing?

Jak sprawić, aby klienci chętnie czytali i udostępniali Twoje treści? Co zrobić, aby uważali Cię za eksperta w Twojej dziedzinie? Tak właśnie działa content marketing.

Czym jest content marketing?
Content marketing polega na przyciąganiu klientów nie poprzez reklamowanie produktów, ale poprzez publikowanie przydatnych i interesujących treści. Takich, które inspirują lub rozwiązują problemy ludzi.
Internet to idealne miejsce dla content marketingu. W jakiej formie publikować treści? Mogą to być:

  • posty na blogu,
  • podcasty (czyli internetowe audycje, trwające od kilkunastu do kilkudziesięciu minut),
  • video,
  • infografiki.

Dlaczego warto korzystać z content marketingu?

Budujesz wizerunek eksperta
Jeśli opublikujesz artykuł pt. „Na co zwrócić uwagę, kupując komputer?”, możesz pochwalić się fachową wiedzą w tym temacie. Czytelnik będzie bardziej skłonny Ci zaufać, kupując kolejne urządzenie elektroniczne. Dzięki temu wzrasta również świadomość Twojej marki.

Pomagasz klientom podjąć decyzję o zakupie
Klientka przeszukująca ofertę internetowych sklepów odzieżowych może jeszcze nie wiedzieć, czy chce kupić czerwoną sukienkę z krótkim rękawem, czy może raczej niebieską na ramiączkach. Ale chętnie przeczyta poradnik „Co włożyć na wesele koleżanki?”. Jeśli w artykule zamieścisz linki do odpowiednich produktów w sklepie – możesz skłonić ją do zakupu.

Budujesz zaangażowanie
Wartościowe treści sprawiają, że czytelnicy chętniej zostawią komentarz lub „polubią” treść w mediach społecznościowych. Dzięki temu docierasz do większej liczby osób!

Treści są udostępniane
Czy często przesyłasz znajomym link do strony jakiejś firmy albo produktu? Zapewne rzadko. A czy byłbyś skłonny udostępnić ciekawy artykuł pt. „Jak wybrać telewizor do mieszkania?”?
Na ogół nie chcemy spamować swoich znajomych reklamami. Ale chętnie dzielimy się z nimi wiedzą czy ciekawymi informacjami znalezionymi w Internecie. Warto to wykorzystać w marketingu.

Jak robić content marketing?
Po pierwsze – publikuj treści w dziedzinie, w której się specjalizujesz. Jeśli np. tworzysz strony internetowe – mogą to być porady dotyczące wyglądu stron www.

Po drugie – treści powinny być przydatne albo w inny sposób wartościowe. Jeśli będą nudne i bezużyteczne, nie spełnią swojego celu. Za to artykuł czy filmik z radami lub inspiracjami może przyciągać czytelników nawet po kilku latach po publikacji.

Po trzecie – poznaj swojego klienta, jego problemy, aspiracje. Staraj się rozwiązać nurtujące go kwestie.

Czy obawiasz się, że prezentowanie swojej wiedzy za darmo sprawi, że klienci nie będą Cię już potrzebować? Najczęściej niesłusznie. Nawet mając wiedzę na temat tworzenia stron internetowych, klient nie ma czasu czy wprawy, by zrobić to samodzielnie.

Czy content marketing ma wady?
Content marketing wymaga poświęcenia czasu, a nieraz również pieniędzy (gdy zlecisz go komuś innemu). Jeśli jednak dobrze go zaplanujesz, ta inwestycja prawdopodobnie się zwróci.

Miej też na uwadze, że content marketing nie daje natychmiastowych efektów – choć może działać latami.

Podsumowanie
Content marketing to bardzo dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Czy chcesz wdrożyć go w swojej firmie? Decyzja należy do Ciebie.

Autor: Izabela Kajstura – p.o. Z-ca Dyrektora Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego. W pracy zajmuje się tematami związanymi z przedsiębiorczością studentów Uniwersytetu Opolskiego. 

***

Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego (AIP UO) jest jednostką ogólnouczelnianą. Naszym celem jest wspieranie przedsiębiorczości, nawiązywanie współpracy między nauką i biznesem, rozwój kompetencji studentów w zakresie przedsiębiorczości. Oferujemy m.in. wynajem powierzchni biurowych (coworking) i doradztwo. Organizujemy szkolenia podnoszące umiejętności studentów UO, a także organizujemy spotkania networkingowe pod nazwą SpeedUp Business.